pátek 10. února 2012

Houstičky, čertíci a mikuláši

Na žádost naší babičky vkládám recept na "loupákové" těsto.


Dají se z něho dělat různé tvary a motanice, akorát na bochánky se nehodí, protože velmi vyfoukne. Takže motání zdar.


1 kg hladké mouky,
2x kvasnice,
3 zarovnané lžičky soli,
20 dkg cukr krupice,
2 dcl oleje,
0,5 l mléka.

Zaděláme kvásek, pak všechno smícháme, necháme vykynout. Motáme, motáme. Mažeme rozšlehaným vajíčkem, zdobíme, rozinkami, mákem... Ještě chvilku necháme na plechu kynout. Upečeme, zbaštíme. To poslední už jde samo.

5 komentářů:

  1. A já pořád dumám, co upeču :).

    OdpovědětVymazat
  2. jsem levá na těsta s kvasnicemi.. většinou to není k jídlu. Toužím po pekárně, právě kvůli kynutým věcem.
    Jedla bych i očima, takové "buchty" miluju :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak už jsem upekla, ochutnávka ráno.

    OdpovědětVymazat
  4. Ivo, tak snad bude chutnat.

    Lucko, zkus to, je blbuvzdorné (tím tě nechci urazit), když jsem ho zvládla i já.

    OdpovědětVymazat
  5. krása! nejde to objednat hotové přímo u zdroje? :-))

    OdpovědětVymazat